Baza wiedzy online

Jak zadbać o zdrowie serca

Napisane 17.02.2021 przez active

Tagi: zdrowie, serce, badania, kondycja, leczenie, ruch,

Polecane: https://kaczynscyclinic.pl/

To Cię zainteresuje: Bitcoin a waluty

Choroby sercowo-naczyniowe (CVD) są wiodącymi na świecie zabójcami, powodując 1 na 3 zgony. Na choroby sercowo-naczyniowe są również główną przyczyną zgonów, a szacuje się, że każdego roku umiera 50 000 osób. Przyczyną zawałów serca i udarów jest zwykle obecność kombinacji czynników ryzyka, takich jak palenie tytoniu, niezdrowa dieta i otyłość, brak aktywności fizycznej i spożywanie alkoholu, nadciśnienie, cukrzyca i wysoki poziom cholesterolu.

Nigdy nie jest za późno, aby zacząć zmieniać swój styl życia w kierunku zdrowszego serca. Oto kilka praktycznych kroków, które możesz wykonać.

1. Jedz zdrową dietę dla serca
Dieta zdrowa dla serca składa się z kombinacji różnych pokarmów, w tym owoców, warzyw, produktów pełnoziarnistych, roślin strączkowych i orzechów. Ogranicz słone mięso, takie jak szynka, bekon, tocino , kiełbasa, hot dog, a także słone potrawy, takie jak suszona ryba. Do przyprawiania potraw używaj soku z calamansi i octu zamiast wysokosodowych przypraw, takich jak sos sojowy, sos rybny, bagoong i keczup. Unikaj spożywania przetworzonych, konserwowanych i fast foodów. Wymień słodzone przekąski, takie jak pączki, ciastka i tym podobne, świeżymi owocami i warzywami, a jeśli jesteś spragniony, zastąp słodzone napoje gazowane i słodzone soki wodą.

2. Jeśli masz nadwagę, schudnij
Nadwagę i otyłość definiuje się jako wskaźnik masy ciała (BMI) wynoszący 25 i więcej. Z drugiej strony otyłość centralna lub otyłość to wysoki obwód talii, wynoszący ponad 80 cm dla kobiet i ponad 90 cm dla mężczyzn. Wysoki obwód talii wskazuje na większą ilość tłuszczu w jamie brzusznej i wiąże się z większym ryzykiem rozwoju chorób układu krążenia. Postaraj się zredukować 500 kilokalorii w swojej codziennej diecie, co pomoże przy średniej utracie wagi od około połowy do prawie 1 kilograma tygodniowo.

3. Zwiększyć regularną aktywność fizyczną do co najmniej 2,5 godziny tygodniowo
Aktywność fizyczna przyczynia się do poprawy ciśnienia krwi, poprawy poziomu cholesterolu i innych lipidów we krwi oraz kontroli wagi. Pewna aktywność fizyczna jest lepsza niż żadna. Osoby nieaktywne fizycznie mogą zacząć od niewielkiej aktywności fizycznej (nawet w ramach ich normalnych codziennych czynności) i stopniowo zwiększać czas trwania, częstotliwość i intensywność. Dorośli powinni wykonywać co najmniej 150 minut umiarkowanej aktywności fizycznej (np. Energiczny spacer, wchodzenie po schodach, taniec, prace w ogrodzie lub prace domowe, które mogą skutkować łagodnym przyspieszeniem tętna) rozłożone na cały tydzień.

4. Nie używaj tytoniu
Używanie tytoniu i narażenie na bierne palenie jest szkodliwe dla serca. Rzucenie palenia jest największym darem zdrowia, jaki możesz dać swojemu sercu i ma natychmiastowe i długoterminowe korzyści zdrowotne, w tym życie do 10 lat dłużej. Po roku rzucenia palenia ryzyko chorób serca jest o około połowę mniejsze niż u palacza. Piętnaście lat po rzuceniu palenia ryzyko chorób serca jest takie samo, jak w przypadku niepalących.

5. Unikaj spożywania alkoholu
Spożycie alkoholu wiąże się z ponad 200 chorobami i stanami urazowymi, w tym chorobami układu krążenia. Podczas gdy większość Filipińczyków podaje, że pije alkohol jako sporadyczne, w kraju upijanie się jest powszechne. Nie ma bezpiecznego poziomu picia alkoholu, więc lepiej jest całkowicie go unikać, aby chronić serce.

6. Regularnie sprawdzaj ciśnienie krwi i poziom cukru we krwi
Ważnym sposobem utrzymania zdrowego serca jest regularne sprawdzanie ciśnienia krwi i poziomu cukru we krwi przez pracownika służby zdrowia. Niektórzy ludzie nie wykazują objawów, nawet jeśli mają już wysokie ciśnienie krwi - i może to zranić serce. Ważne jest również, aby porozmawiać z pracownikiem służby zdrowia, jeśli masz ryzyko behawioralne (niezdrowa dieta, brak aktywności fizycznej, palenie tytoniu i alkoholu), aby pomóc Ci zaplanować zmiany stylu życia, które powinieneś podjąć, aby przywrócić zdrowie serca. Jeśli zdiagnozowano u Ciebie nadciśnienie lub cukrzycę, ustal cele z pracownikiem służby zdrowia i regularnie przyjmuj leki. Zaangażuj swoich bliskich w podróż do zdrowszego serca.

Polecane: wilmed.pl

To Cię zainteresuje: [WPIS_TYTUL]

5 najlepszych sposobów na wygranie bitwy dzięki utracie wagi

1. Nie pomijaj śniadania i zjedz co najmniej 10 gramów białkaZjedzenie zbilansowanego śniadania - zawierającego białko, tłuszcz i węglowodany - zapewni Ci energię potrzebną na cały dzień.„Jeśli pominiesz śniadanie, zaczniesz dzień na rozładowanej baterii” -. „Badania pokazują, że większe spożycie białk

Czytaj więcej...

Losowy

10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć przed zainstalowaniem paneli fotowoltaicznych

Odmiana słoneczna przesyła bezpośrednio aktualną moc z kontrolerem ładowania do banku akumulatorów. Moc jest następnie pobierana z baterii akumulatorów do falownika, który przekształca prąd stały bezpośrednio w prąd obrotowy, który może być używany w urządzeniach bez prądu stałego. Z pomocą falownika odmian

Czytaj więcej...