Baza wiedzy online

6 najlepszych zdrowych wskazówek, jak zmienić i poprawić stan skóry

Napisane 17.02.2021 przez active

Tagi: skóra, zdrowie, zdrowa cera, zdrowa skóra, witaminy, witalność, krem,

Polecane: https://ava-laboratorium.pl

To Cię zainteresuje: Laweta co robić?

Oczywiście, można wydawać pieniądze na kremy i zabiegi spa (wszyscy je kochamy), ale dobra kondycja skóry zaczyna się od odpowiedniego jej odżywienia. Ludzka skóra jest stale zrzucana i zastępowana przez nowe komórki skóry, co oznacza, że ​​potrzebujemy stałego dopływu składników odżywczych, które będą wspierać ten proces. Dlatego stosowanie zbilansowanej diety daje najlepsze rezultaty i pozostawia naszą skórę miękką, elastyczną, wolną od wyprysków i różnych dolegliwości.

Ponieważ skóra przechodzi naturalne cykle umierania i odradzania się, najlepiej jest przyjąć całościowe podejście do pielęgnacji skóry. Oznacza to, że musimy delikatnie traktować naszą skórę i dostarczać jej wielu składników odżywczych i przeciwutleniaczy, które ją odżywi i nadadzą jej promiennego wyglądu. Wielu schorzeniom, od trądziku po łuszczycę i egzemę, można zapobiegać i leczyć za pomocą wysokiej jakości odżywiania. Jeśli więc chcesz poczuć korzyści, oto mały przewodnik, który pomoże Ci znaleźć najlepszy przepis na zdrową skórę.

Jak dieta może wpływać na stan skóry?


 
Zdrowa żywność dla zdrowej skóry

Problemy takie jak trądzik są powodowane głównie przez stany zapalne i infekcje gruczołów łojowych, które tworzą tłusty film na skórze. Te gruczoły są stymulowane przez różne hormony, szczególnie androgeny. Dlatego, aby uniknąć wyprysków, trzymaj się z dala od tłuszczów nasyconych z nadmiernie przetworzonej żywności. Również cięcie żywności bogatej w cukry, a także fast foodów zapewni Twojej skórze wspaniałe rezultaty.

Innym stanem, który jest często wywoływany przez jedzenie, jest egzema (zwykle zaczyna się jako czerwone plamy na skórze często na dłoniach). Egzema może być spowodowana różnymi czynnikami , ale często niektóre pokarmy są przyczyną wielu chorób. Najczęściej ludzie są zbyt wrażliwi na mleko, jajka, ryby i żywność z dodatkami. Jednak pokarmy zawierające witaminę E, cynk i kwasy tłuszczowe omega-3 mogą złagodzić objawy i oczyścić skórę.

Tak więc, jeśli chcesz poradzić sobie z chorobami skóry i odpowiednio ją odżywiać, oto co spożywać codziennie:

Zwiększ spożycie witaminy C.

Zdrowa żywność dla zdrowej skóry

Jednym z najlepszych przeciwutleniaczy w przyrodzie jest witamina C. Chociaż ludzie używają jej głównie do wzmocnienia układu odpornościowego, może również promować promienną i pozbawioną skaz skórę. Jednymi z najlepszych źródeł witaminy C są zdecydowanie jagody , kiwi i pomarańcze, ale jeśli wolisz pikantne potrawy, możesz też jeść brokuły i słodkie ziemniaki. Witamina C sprzyjała również produkcji kolagenu, który wzmacnia naczynia krwionośne zaopatrujące skórę.

Miej pod ręką zdrowe przekąski

Zdrowa żywność dla zdrowej skóry

Sięgnięcie po chipsy ziemniaczane i ciasteczka jest bardzo łatwe i praktyczne, ale jeśli chcesz zachować nieskazitelną skórę, spróbuj zamiast tego złapać garść nasion lub orzechów. To jedne z najlepszych przekąsek dietetycznych na rynku, które z pewnością dostarczą Ci mnóstwo minerałów, witamin oraz tłuszczów omega-3 i 6. Orzechy, takie jak makadamia i migdały, zawierają również witaminę E, która pomaga zmniejszyć suchość skóry i oparzenia słoneczne. Ponadto większość orzechów i batoników dietetycznych może być używana podczas diety Paleo, Keto i wielu innych.

Unikaj nabiału

Zdrowa żywność dla zdrowej skóry

Tak, tak, ser jest pyszny, ale nie robi wiele dobrego na twojej skórze. Nabiał może nasilać stany zapalne w organizmie, co może powodować silne wypryski. Jeśli więc wiesz, że masz wrażliwą skórę i często wybuchasz, spróbuj przeprowadzić mały eksperyment: trzymaj się z dala od nabiału i zobacz, jak reaguje Twoja skóra. Jeśli się pozbędziesz, unikanie produktów mlecznych może być rozwiązaniem dla zdrowej skóry.

Jedz zdrowe tłuszcze

Zdrowa żywność dla zdrowej skóry

Tłuszcze Omega-3 i Omega-6 są świetne w zwalczaniu stanów zapalnych i utrzymaniu skóry z dala od egzemy i łuszczycy. Ponieważ jednak te związki nie mogą być wytwarzane przez nasz organizm, jedynym sposobem na ich uzyskanie jest odpowiednia dieta. Dlatego koniecznie zjedz tłuste ryby (jeśli oczywiście nie jesteś uczulony), siemię lniane, nasiona chia i orzechy włoskie.

Ćwicz dobre nawodnienie

Zdrowa żywność dla zdrowej skóry

Aby Twoja skóra była elastyczna i pulchna, potrzebuje dużo wilgoci. Nawet łagodne odwodnienie może zrujnować cerę i sprawić, że Twoja skóra będzie wyglądać na szarą i zmęczoną. Dlatego pamiętaj, aby codziennie pić dużo wody (od 6 do 8 szklanek) i jeść soczyste i chrupiące owoce i warzywa. Kiedy połączysz wilgoć i minerały zawarte w tych składnikach, Twój organizm będzie dobrze nawodniony i odżywiony.

Unikaj szybkiej diety

Zdrowa żywność dla zdrowej skóry

Jeśli chcesz mieć elastyczną i jędrną skórę, musisz unikać diet jo-jo. Ciągła utrata masy ciała i jej przyrost powodują zmarszczki, rozstępy i zwiotczenie, których nie można naprawić w naturalny sposób. Te diety przyspieszające zwykle zawierają również niewystarczającą liczbę witamin i minerałów, które również wpływają na stan Twojej skóry. Jeśli więc próbujesz schudnąć, koniecznie udaj się do dietetyka i znajdź plan żywieniowy, który zapewni stopniową utratę wagi. Pamiętaj też, aby dodać trochę ćwiczeń - to zapewni ci mocny wygląd.

Jak widać, właściwa pielęgnacja skóry zaczyna się od wewnątrz. Dlatego upewnij się, że dostarczasz swojej skórze dużo składników odżywczych i nawilżenia, a otrzymasz czystą i zdrową skórę, która promieniuje!

To Cię zainteresuje: [WPIS_TYTUL]

5 najlepszych sposobów na wygranie bitwy dzięki utracie wagi

1. Nie pomijaj śniadania i zjedz co najmniej 10 gramów białkaZjedzenie zbilansowanego śniadania - zawierającego białko, tłuszcz i węglowodany - zapewni Ci energię potrzebną na cały dzień.„Jeśli pominiesz śniadanie, zaczniesz dzień na rozładowanej baterii” -. „Badania pokazują, że większe spożycie białk

Czytaj więcej...

Losowy

5 najlepszych sposobów na wygranie bitwy dzięki utracie wagi

1. Nie pomijaj śniadania i zjedz co najmniej 10 gramów białkaZjedzenie zbilansowanego śniadania - zawierającego białko, tłuszcz i węglowodany - zapewni Ci energię potrzebną na cały dzień.„Jeśli pominiesz śniadanie, zaczniesz dzień na rozładowanej baterii” -. „Badania pokazują, że większe spożycie białk

Czytaj więcej...